|    
   
 
 
  انتقادات و پیشنهادات  |  ارتباط با ما      صفحه اصلی  |  شهرداری همدان  |  اخبار و رویدادها  |  پیام ها و اطلاعیه ها
     اداره تشکیلات و بهبود روش ها
 
 
مرضیه قره خانلو
سرپرست اداره تشکیلات و بهبود روش ها
   
 
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

شرح وظایف اداره تشکیلات و بهبود روش ها


• اجرای دقیق آیین نامه ها،دستورالعمل ها، بخشنامه ها و ضوابط مربوطه .
• بررسی، تدوین و پیشنهاد ساختار سازمانی مورد نیاز مجموعه شهرداری بر اساس ضوابط تشکیلاتی شهرداری ها .
• پیگیری برقراری ارتباط با مراجع ذیربط استانی و کشوری جهت تصویب ساختار سازمانی .
• مطالعه، بررسی و اقدام لازم جهت ایجاد و یا انحلال سازمان های وابسته، موسسات و شرکت های تابعه به شهرداری بر حسب نیاز شهرداری و طی مراحل قانونی آن .
• مطالعه، بررسی، تهیه و تدوین شرح وظایف، مسئولیت ها و شرایط احراز پست های سازمانی مصوب .
• پیشنهاد حذف پست های سازمانی غیر ضروری و ایجاد پست های سازمانی مورد نیاز واحدها به مراجع ذیربط .
• بررسی و نیازسنجی مستمر تشکیلات تفصیلی با توجه به توسعه و گسترش فعالیت واحدها و بازنگری و اصلاح ساختار آنها حسب ضرورت .
• تهیه و بازنگری اساسنامه موسسات وابسته و شرکت های تابعه شهرداری بر حسب نیاز شهرداری .
• اهتمام در جاری سازی ساختار سازمانی هر یک از حوزه ها .
• پاسخ به استعلامات واحد کارگزینی در خصوص احکام صادره و تطبیق آنها با ساختار مصوب و اعلام مغایرت ها .
• همکاری در تعیین تخصص های روز مورد نیاز شهرداری و اعلام آن به مراجع ذیربط جهت درج در طبقه بندی مشاغل .
• ایجاد تعامل و همکاری لازم با کلانشهرها و سازمان شهرداری ها و دهیاری ها به منظور ساماندهی تشکیلاتی و ایجاد وحدت رویه .
• انجام مطالعات لازم به منظور شناخت نارسایی ها و مشکلات مرتبط با سیستم ها و روش های مورد عمل شهرداری و ارایه راهکارهای مناسب .
• مطالعه و بررسی مستمر به منظور احصاء، تدوین و مستندسازی روش های مورد عمل با مشارکت صاحب نظران و ارزیابی آنها و تهیه بانک اطلاعاتی مربوطه .
• بررسی مراحل مختلف انجام کار و چگونگی تقسیم وظایف و مسئولیت واحدها و افراد از طریق مشاهده، کارسنجی، زمان سنجی و سایر روش های تجزیه و تحلیل .
• ارایه راهنمایی و مشاوره لازم در خصوص روش های انجام کار، احصاء، تدوین، مستند سازی و اصلاح روش ها با استفاده از ساز وکارهای نوین و مناسب مدیریتی .
• بررسی مستمر به منظور طراحی و اصلاح فرم های مورد عمل شهرداری .
• بررسی مدل های تعالی سازمانی و پیشنهاد و برنامه ریزی جهت اجرای مدل های تعالی مناسب شهرداری در زمان های مختلف .
• مطالعه، بررسی و تدوین ضوابط و استانداردهای مورد نیاز شهرداری در خصوص موضوعات مختلف کاری و ابلاغ آنها .
• همکاری در تهیه و تدوین انواع آیین نامه ها، دستورالعمل ها، شیوه نامه ها و . . . درخصوص موضوعات مختلف مورد نیاز شهرداری با همکاری واحدهای ذیربط.
• نظارت بر گردش کار هر یک از واحدهای شهرداری به منظور جلوگیری از دوباره کاری و تجدید نظر در سیستم روش های انجام کار و ارایه روش های مناسب.
• پیاده سازی نظام پینهادها و ثبت، نگهداری و پیگیری پیشنهادهای کارکنان و شهروندان و تهیه گزارش های ادواری از پیشنهادهای دریافتی .
• نظارت مستمر بر فرایندها و استانداردهای طرح تکریم ارباب رجوع و تهیه گزارش های لازم جهت ارایه به مقامات مافوق.
• انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق در چارچوب وظایف.


 
 
 
فرآیند های شهرداری همدان
 
 
 
© 2005 -  Hamedan.ir
آمار و اطلاعات کاربران
کاربران آنلاین :
تعداد بازدید :
   
   
 
سایت های مرتبط
شورای شهر همدان
سازمان فناوری اطلاعات
پورتال جامع شهر همدان
بانک اطلاعات شهری
 
لینک های مرتبط
شهر الکترونیک همدان
پایگاه اطلاع رسانی
پیام ها و اطلاعیه ها
مناقصات و مزایدات
 
دسترسی سریع 
اخبار و رویدادها
پیام ها و اطلاعیه ها
مناقصات و مزایدات
تقویم آموزشی
 
 
 
کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال متعلق به شهرداری همدان بوده و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی : سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان